12 November 2012

idea spontan

" awak. please lepaskan saya. saya tak sanggup nak jadi orang ketiga dalam hubungan awak dengan isteri awak" raina dah nekad untuk tinggalkan orang dia sayang. pada hari nie, dia dah tahu yang orang yang di sayang selama nie adalah suami orang. dia tak meyangka tentang hal nie. tak pernah terfikir dek akal yang dia berkawan dan jatuh cinta dengan suami orang. tak pernah.

" No. sayang. please jangan tinggal kan abang. abang sayang sayang sangat2" farizuan tak sanggup nak lepaskan raina. dia terlalu mencintai raina. cinta sangat. dia sanggup buat apa sahaja untuk dapat raina termasuk gadaikan nyawa dia.. pada masa sekarang, dia dah tak kisah tentang isterinya yang selalu cari gaduh tiap-tiap hari. pada dia raina lagi penting dari segala-galanya

" awak!! dengar sini. saya tak sanggup awak. awak tipu saya. hati saya dah terluka awak. tahu tak saya harap awak adalah bujang bukan suami orang." raina terus menangisi nasib diri. yang dia tahu dia nak farizuan lepas kan dia. dia tak nak ada hubungan dengan suami orang. dia tak sanggup. tak sanggup sanagt2.

" sayang, kalau sayang pergi. abang akan pergi buat selama-lamanya. sayang tak kan jumpa abang lagi. saya nak ke macam tu?" raina terpegun mendengar kata-kata farizuan. raina melihat farizuan serius sekali. dia tak pernah tengok farizuan setekad nie. adakah dia mengugut?


" awak dah gila ke farizuan? awak sanggup nak tinggalkan keluarga awak. macam mana dengan anak2 awak. dia perlukan awak. tahu tak? please. jangan buat perkara bodoh." ya allah. kalau betul terjadi dia tak sanggup anak-ank farizuan tak ada bapak. mereka masih muda. ya allh apa aku harus buat nie. apkah aku kena berkorban. ya allh bantu lah hamba mu.

"yes. abang gila kan sayang. abang sanggup buat. abang tak kisah. abang nak tanye, sape yang kesian kan abg?sape? please sayang jangan pergi dari sisi abang. please stay with me. i love so much." farizuan merayu dekat raina. dia berharap raina akn tetap berada di sisi dia. dia tak sanggup nak biar kan raina dengan orang lain. dia betul2 tak sanggup.

" Farizuan, nak tahu tak. yang awak nie gila betul-betul gila.". pendirian raina hampir goyang. dia tak suka tengok farizuan. hilang kawalan kerana dia. dia sungguh tak suka. haruskah dia mengalah kepada persan dia sendiri. dia memang akui, dia memang dah jatuh cinta kepada farizuan. dia lelaki yang boleh baca rentak dia bila dia tak ade mood.






Tiada ulasan:

Catat Ulasan